Foreningens formål og opgave
At arbejde for at etableringen af Hospice Thy som selvejende institution i hjertet af Thy.
-----
At udbrede kendskabet til hospicetanken og Hospice Thy gennem oplysningsvirksomhed.
-----
At indsamle økonomiske midler til hospiceprojektet.
Historien bag arbejdet for et hospice i Thy
Tilbage i 2018 begyndte Brian Pedersen og jeg at arbejde med en løs idé om at undersøge, om vi kunne etablere et hospice i Thy. En idé, der nu har resulteret i dannelsen af en forening med en bestyrelse og medlemmer. Det har været en lang rejse at nå hertil, hvor vi blandt andet har haft online og fysiske møder med borgmestre, besøgt et hospice og fået doneret en grund, hvor et nyt hospice kan bygges.
Men for at forklare, hvorfor jeg kæmper for at få etableret et hospice i Thy, skal vi tilbage til efteråret 2009, hvor min farfar døde af prostatakræft. Her følte min familie og jeg, at der manglede et tilbud om et hospice. Denne følelse har jeg aldrig sluppet.
Senere, i 2014, afsluttede jeg mit bachelorprojekt på bygningskonstruktøruddannelsen i Aalborg. Her valgte jeg et projekt med titlen "Hospice Thy", hvor jeg dykkede ned i de mange krav og forhold, der skal danne grundlaget for et hospice.
Efter 3½ år i København, efter endt uddannelse, flyttede min familie og jeg tilbage til Thy, hvor jeg genoptog idéen om at få etableret et hospice i Thy.
Kim Nielsen Bislev
Bestyrelse
Kim Nielsen Bislev
Formand
Bygningskonstruktør
Thisted
Lotte Bloch
Næstformand
Plejecenterleder
Thisted
Kristian Qvist
Kasserer, webmaster
Overlæge
Holstebro
Anne-Mette Grønborg
Sekretær
Sognepræst
Thisted
Kirstine Agger
Sekretær
Praktiserende læge
Thisted
Brian Pedersen
Erhvervsdrivende
Thisted
Tonny Borggaard
Fhv. halbestyrer
Thisted
Ida Pedersen
Suppleant
Sygeplejerske
Thisted
Nadja Gam
Suppleant, SoMe
Sygeplejerske
Thisted
Du kan gøre en stor forskel
Bak op om foreningens arbejde
Vil du hjælpe os i vores arbejde for etablering af et hospice i Thy?
Så tager vi gerne imod dit bidrag - stort eller lille. Du kan bidrage med et kontant beløb og/eller ved at melde dig ind i støtteforeningen.